Sunday 29 June 2014

Det viser seg at jeg kan strikke

Jeg har blitt oppfordret av flere i det siste til å begynne å strikke. Sliter ned en begynnende musesyke i armen for tiden og har derfor tatt en heklepause, så tenkte at jeg kunne prøve strikking som en variasjon. Jeg trodde at jeg ikke kunne strikke, men etter en kjapp oppfriskning på youtube av hvordan legge opp masker, så viste det seg at jeg kunne strikke, helt basic hvertfall. 

Var en tur til byn i går og kjøpte strikkepinner nr. 7 i går på Søstrene Grene, og fikk tak i et par andre kjekke håndarbeidsting.


Fant en oppskrift på et  veldig enkelt skjerf med rette og vrange masker.  21 masker, *6 rader med rette, 10 rader med først 2 rette og så 1 vrang og en rett annenhver gang* (gjentas mellom * *). Slik ble det seende ut med drops eskimo. Kjøpte 10 nøster av det på salg som jeg egentlig skulle bruke til sokker, men nå blir det skjerft isteden.

Strikking var ikke så mye bedre for håndleddet, så må legge det også vekk til jeg kjenner at det ikke blir noen betennelse (for ordens skyld så er den ikke pga hekling, men pga 8 timer med PC hver dag på jobb, men hekling gjør det ikke bedre). Håper jeg kjenner meg bedre om en uke slik at strikkepinnene kan være med på ferie.


Til slutt så må jeg bare vise hekleshortsen jeg kjøpte på Selected i går. Gleder meg til å bruke den i ferien :)
 

No comments:

Post a Comment