Sunday 22 June 2014

Hakket vaskeklut

Har såvidt begynt å lære meg å hakke. Under er det første ferdige produktet som ble en vaskeklut i bomullsgarn fra Søstrene Grene. Den er laget med hakkenål str 3,5. Dette var den første jeg kjøpte. Tenkte at det var en grei størrelse å starte med, men har siden lært via youtube at det er lurt å gå opp 3 str i hakkenål i forhold til anbefalt heklenålstørrelse. Dette fordi arbeidet har en tendens til å krølle seg oppover. Her har jeg hakket veldig løst, men det ser likevel stramt ut, og lett og se at det har krøllet seg i endene.

 

  Her er kluten etter jeg har vætet den. Da forsvant "krøllingen", men den er ikke så symmetrisk som jeg ville ønsket.  


Har kjøpt meg to sett med hakkenåler på ebay som jeg ikke har fått testet enda. Skal vist være mulig å ha opp til 200 masker på "rundpinnene" under (vet ikke hva de heter på heklespråk). Blir gøy å få testet dette. Må først gjøre ferdig noen av hekleprosjektene jeg holder på med. Kjipt med masse halvferdige produkter.
 

No comments:

Post a Comment