Sunday 25 May 2014

Work in progress

Har flere prosjekter på gang for tiden. Har så mye jeg har lyst til å lage, for det finnes så mange flotte oppskrifter der ute, så da blir det til at jeg begynner på flere ting samtidig. Jeg er en person som kjeder meg ganske fort, så det har skjedd at jeg har blitt lei av noen av arbeidene, begynt på noe annet, og så kommet tilbake til oppstartede prosjekter senere. 

Bildet under skal bli en vest etter oppskrift fra Dropsdesign. Hekler den i str S/M, så håper den passer. Jeg syns heklefasthet ofte er vanskelig, så er ikke umulig at jeg må ta opp deler av den og hekle på nytt dersom ikke passformen blir riktig. Jeg tror kanskje at hullene til armene har blitt litt store.

 

Disse er nesten ferdige, mangler bare å feste tråder, feste på knapper og ta antiskli på under. Disse er ca 15,5 cm lange og skal være til sønnen til en venninne som er omtrent 15 mnd gammel. Jeg har heklet disse tidligere (se her), men da ca 11,5 cm. Jeg fant ut at jeg hadde gjort noe feil forrige gang jeg heklet disse slik at fotdelen kom på vrangen. Nå håper jeg bare de passer til mottageren :).


Har nå heklet over 70 bestemorsruter. De skal bli et teppe som kan brukes ute på terassen tenkte jeg, enten her eller hos foreldrene mine. De er heklet av gammelt restegarn fra mormor og mamma. Dette er ikke farger jeg selv ville valgt, men syns det er kjekt å kunne bruke det gamle garnet til noe. Tror jeg trenger minst 200 ruter. Planen er å hekle en runde med marineblå rundt alle rutene for så å hekle dem sammen.



Til slutt så må jeg bare vise denne. Fant den inni et av garnnøstene som har tilhørt mormor. Hun hadde brettet den sammen og surret tråden rundt.  Må jo være ganske mange tiår gammel...hehe
  

No comments:

Post a Comment