Wednesday 7 May 2014

17-mai blomst

Jeg har heklet en 17-mai blomst i kveld. Den var veldig artig å hekle, og oppskriften var enkel å følge. Oppskriften fant jeg på bloggen Solstrikke. Den finner du her

 

 Jeg har brukt Tuva helårsgarn 50% bomull, 50% akryl fra Europris og heklekrok nr. 3,5. Da ble blomsten litt stor synes jeg, så tror ikke det var det mest egnede garnet eller heklekroken.


 Som beskrevet i bloggen Solstrikke, har jeg heklet en liten ball og fylt den med vatt og festet den i midten. Tror det kunne blitt enda finere med f.eks perler. Skal se om jeg finner noe alternativt å pynte med i morgen. Må uansett i butikken for å kjøpe en nåler for å feste på baksiden slik at jeg kan feste blomsten til noe på 17-mai :).

 

Syns til og med den ble fin på baksiden jeg:

No comments:

Post a Comment