Sunday 4 May 2014

Min første Amigurumi-figur; Elefantbaby

Jeg har endelig heklet min første Amigurumi-figur! Har hatt lyst til å prøve på det en stund, men har tenkt at det er så vanskelig. Har holdt på med den hele helgen, og syns faktisk resultatet ble overraskende bra. Ikke så vanskelig som jeg hadde trodd. Merker at jeg begynner å få litt teken på hekling. I starten famlet jeg veldig, men nå er det ofte sånn at jeg intuitivt vet hva neste "trekk" er. Veldig kjekt å merke litt fremgang, selv om det ikke går så fort.

 

Oppskriften kan jeg dessverre ikke skrive her, da jeg har den fra bladet jeg skrev om her

Har brukt garnet Trysil Tuva Helårsgarn (50% bomull, 50% akryl) kjøpt på Europris. Figuren er fylt med innmaten i den billigste puten de har på Ikea (9kr). Den kommer til å holde til mange flere figurer. Har blant annet lyst til å prøve meg på denne Ugle-oppskriften.

No comments:

Post a Comment