Thursday 25 December 2014

Klovnelue til "lille"bror av restegarn

I ukene før jul heklet jeg på denne luen som var en del av julegaven til min bror. Syns selv den ble veldig klovnete, men tror det passer personligheten hans :P :).

Heklet dobbelt i lanett ull fra Sandnes garn. Fikk masse restegarn av min bestemor tidligere i år, så fikk brukt opp enda mer av det. Heklet med heklenål nr. 5. Tok utgangspunkt i denne oppskriften. Laget dusken ved hjelp av denne forklaringen. Dusk har jeg ikke laget tidligere, så det tok noen forsøk for å få den til. Ikke sikker på om jeg fikk strammet den fast nok, så er godt mulig den går i oppløsning etter hvert...

  

Her er luen kommet på mottaker. Han syntes den minnet om luen til Willy i "Hvor er Willy" bøkene, så derfor endte den opp slik :)
 
Sånn blir luen om man bruker den vanlig. Den er litt stor for meg naturlig nok. Beklager litt dårlig kvalitet på bildet...

No comments:

Post a Comment