Monday 25 August 2014

Heklet vest - oppskrift fra dropsdesign

Da var jeg endelig ferdig med vesten jeg begynte på i vår. Dette er det største jeg har heklet til nå, og kanskje det med mest mønster. Har blitt litt lei av prosjektet innimellom, så har tatt lange pauser, men kjekt å få den ferdig til slutt.

  


Oppskriften er fra http://dropsdesign.no/, og den er heklet i drops muskat med heklenål nr 4. Tror jeg brukte 6 1/2 nøster. Garnet er ikke det letteste å hekle med syns jeg, fordi det deler seg litt, men det er veldig bra kvalitet på det, så det gir et kjempefint resultat.
 

Jeg er ganske fornøyd med det endelige resultatet, men tror den trenger å dampes siden den krøller seg litt. Vet ikke helt om vesten er helt min stil, så usikker på hvor mye den kommer til å bli brukt. Men gøy var det, og det gir meg troen på å få til andre klesplagg også :)

2 comments: