Monday 25 August 2014

En liten og en stor heklet kurv

Den siste tiden har jeg heklet på kurvene under. Planen var at de skulle gis i bursdagsgave til en venninne i helgen som var, og det holdt akkurat. Den store kurven tok ganske mange kvelder, måtte rekke opp igjen flere ganger, blant annet fordi jeg ikke hadde nok garn. Oppskriften sa 100gr, men dersom jeg skulle fulgt den så hadde jeg trengt litt mer. Derfor laget jeg den litt lavere. Den lille kurven tok bare et par timer siden jeg har laget den noen ganger før.

Kurvene er heklet med oppskrift fra Tove Fevangs bok "Helt enkel hekling". Jeg brukte bomull-lin garn fra Drops, som er det samme garnet som vises til i oppskriften. Da ble kurvene ganske stive, som er veldig praktisk, men garnet er tungt å hekle med etter min mening. Heklenål 3,5mm.

 

No comments:

Post a Comment