Thursday 24 July 2014

Heklede sokker til en venninne

Har heklet et par sokker til, denne gangen som bursdagsgave til en venninne. Har brukt 100% ullgarn fra Europris som jeg ikke husker navnet på nå. Brukte samme oppskrift som i forrige innlegg, men heklet 17 runder istedenfor 16 for å få sokken lang nok og 15 løsmasker istedenfor 11 for å få den høyere. Tror jeg brukte ca 2 1/2 nøster (a 50g). Heklenål 5, 5. 

Siden jeg har hatt litt vondt håndleddet i det siste så har jeg endret måten jeg holder heklenålen på. Får mindre rotasjon på håndleddet da, så da er det ikke så belastende. Hekler også ikke så lenge om gangen, så har brukt en stund på å få ferdig disse. Mye fordi  jeg ikke klarte å holde samme heklefasthet på begge sokkene, så måtte rekke opp igjen flere ganger. Det er ulrmpen med å endre grepet på heklenålen ja...


Måtte selvfølgelig prøve de ferdige sokkene på :)

 

No comments:

Post a Comment