Monday 25 May 2015

Heklet heldress med tilhørende lue

Da var heldressen str 1-3 mnd jeg begynte på i starten av mars i år ferdig og klar til bruk. Startet på den bare få dager før jeg fødte, i troen om at jeg kom til å gå langt over termin, noe som ikke skjedde. Heldigvis fikk jeg en baby som var passelig stor, så dressen passer nå. Selv om det snart er juni så er det ikke særlig varmt her i Bergen, så får sikkert brukt den litt. 


Hadde også nok garn til en matchende lue. Den gikk fort å hekle og var ferdig på noen få dager til tross for en litt krevende baby som ikke vil sove i vuggen sin på dagen ;)


Passer med god margin på mini som nå er snart 11 uker :)


Dressen og luen er heklet med heklenål 4,5mm i drops karisma. Oppskriften er fra dropsdesign. 

Skal hekle en dress i str 6-9 mnd også som vi kan bruke til høsten. Den blir helt grå, ikke stripete.. Gjorde det litt vanskelig for meg selv med disse stripene da jeg klippet av tråden ved fargebytte. Det hadde ikke vært nødvendig pga heklelanten rundt, så om jeg hekler noe lignende igjen vil jeg bare la tråden følge med. Det gjorde jeg da jeg heklet luen .

No comments:

Post a Comment