Saturday 18 April 2015

Babyteppe - en stor bestemorsrute

Lenge siden forrige blogginnlegg nå. Er så heldig at jeg ble mamma til en liten jente for 5 1/2 uke siden, så har ikke blitt så mye tid eller overskudd til verken hekling eller blogging. Men nå har jeg endelig gjort ferdig babyteppet jeg begynte på i november, og babyen er for en gangs skyld rolig (i armene til min samboer), så da ble det bitte litt bloggtid på meg :D.
 

Teppet er en stor bestemorrute, med 3 farger, to runder i hver farge. Dette resulterte i over 200 løse tråder som måtte festes. Heklet dem delvis inn underveis, men syns ikke det holder skikkelig uten å feste dem godt etterpå. Tok veldig lang tid å feste alle trådene, når jeg kun fikk tatt noen få om gangen i korte ledige øyeblikk...

Her er teppet i bruk av min lille :). Det er godt og varmt og hun kan forhåpentligvis ha glede av det i mange år.


Her er teppet lagt ut på gulvet. Det måler ca 90x90cm og er heklet i drops merino extra fine med heklenål 3mm. Jeg brukte 3 nøster av hver farge; rosa, grå og natur. Heklet til det ikke var nok garn til flere runder av bestemorruten, deretter heklet jeg en runde med fm i rosa før jeg avsluttet med en picot-kant. Hadde ikke nok garn igjen til å ha hele kanten i samme farge, så da ble det to sider grå og to rosa.

6 comments:

  1. Gratulerer med en liten fin jente. Flott teppe du har heklet.

    ReplyDelete
  2. Så fint teppe :) Og gratulerer så mye med en liten prinsesse:) Hvor mange uker er hun nå?:) Min er 10 uker på Mandag <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk :). Omtrent like gamle da. Min er litt over 8 uker nå ❤

      Delete
  3. Så fint teppe og gratulerer me en prinsesse :)

    ReplyDelete