Monday 2 March 2015

Vognlenke med heklede biler

I dag gjorde jeg ferdig et hekleprosjekt jeg har holdt på med en stund; Vognlenke med heklede biler. Hadde lyst på noe vognpynt som var selvlaget og litt unikt, og inspirert av at babyens far har bildilla, så ble dette resultatet.


Både bilene og kulene er heklet med heklenål 3,5mm, og garnet jeg brukte var Gjestdal bomull sport. Det er et ganske tungt garn å hekle med synes jeg, så tror det blir en stund til neste gang jeg bruker det. Fikk brukt opp litt restegarn etter disse gryteklutene, men måtte kjøpe svart garn for å hekle hjulene og vindusviskerne/øynene. Inni hver av bilene er det to små bjeller, slik at leken lager lyd når man rister på den.


Oppskriften på bilene lastet jeg ned gratis på bloggen "Look what I made". Her er link. Da jeg skulle hekle kulene tok jeg utgangspunkt i fremgangsmåten fra dette blogginnlegget (heklet vognlenke med ugler) på bloggen "Skapa ock inreda", men heklet dem mindre med kun 8 runder istedenfor 10 for at de ikke skulle bli for store i forhold til bilene.


Var litt vanskelig å ta gode bilder av den monterte vognlenken, da rommet vognen står i er ganske mørkt (lite vindu), men er hvertfall mulig å få et greit innstrykk av sluttresultatet. 


Strikksnoren kjøpte jeg forresten fra Kina på ebay. Her er link til annonsen. Var innom Panduro for å se etter dette, men de hadde ikke riktig tykkelse inne, så da ble det ebay. Clips´ene kjøpte jeg også på ebay, har ikke funnet noe lignende for salg i butikken, men er vel sikkert noen hobbybutikker som har. Her er linken til de jeg kjøpte. Finnes mange på ebay som er mye finere, men disse er enkle og greie.

No comments:

Post a Comment