Sunday 14 September 2014

Heklede damevotter

Denne uken har jeg heklet mitt første par med votter. Disse er heklet med heklenål nr. 4mm i Rubin superwash 100% ullgarn fra sparkjøp med utgangspunkt i denne oppskriften som jeg fant på Pinterest. Jeg gjorde et par endringer på oppskriften, slik at skaftet ble litt lenger og tommelen litt bredere. Klarte dessverre å telle litt feil et par steder, slik at vottene ikke er nøyaktig like, men tror man må vite hvor det er for å finne forskjellen. 

Det ble et lite hull mellom tommel og resten av hånden. Dette sydde jeg igjen i forbindelse med at jeg sydde sammen tommelen på toppen, men det stod ingenting i oppskriften om at det kom til å skje.


  

Kommer nok til å lage flere av denne. Har mer av det blå garnet igjen, så håper det er nok til å lage et par i str "preschool". Har også funnet en oppskrift på herrevotter som ligner, så tror jeg skal teste den også etter hvert. 

 Fargen er valgt spesielt til mottaker. Skulle jeg laget til meg selv ville de blitt grå, beige, eller kansje rosa.


Vottene ble gitt i gave til en venninne i går, sammen med en flaske Prosecco :)

No comments:

Post a Comment