Sunday 27 September 2015

Heklet rosa djevellue til baby

Her er enda en djevellue som ble ferdig i August. Denne er heklet etter samme oppskrift som de to andre jeg har heklet (som du kan finne her og her), men i bomull og i str 4-9 mnd.

Jeg vet at mange synes at dette er en guttelue, men i litt jentete farger, så synes jeg fint at jenter også kan bruke disse luene. Jeg er ikke så fan av glitter og tyll, men liker bedre litt tøffe klær. Ikke så ofte vi bruker kjoler på den lille jenten vår, uten at jeg egentlig har noe imot det altså.



Jeg syns dette er en veldig artig oppskrift, men må innrømme at jeg synes at luen blir litt for høy/lang. Den var riktignok litt stor sist hun brukte den, så må prøve igjen snart før det blir for kaldt ute til å bruke den. Dersom jeg skal hekle den igjen må jeg prøve å tilpasse oppskriften slik at den ikke blir like høy. Greit å benytte anledningen nå som man har en "modell" i riktig størrelse tilgjengelig. 

Luen er heklet i Ice baby summer, og jeg mener jeg brukte 3,5 mm heklenål på denne. Selv om det er et lite plagg så tar det meg litt tid å lage denne fordi det kun er tette fastmasker og litt monteringsarbeid på slutten.

No comments:

Post a Comment