Thursday 16 July 2015

Heklet djevellue og smekke

I dag har jeg vært på besøk hos en liten ny verdensborger. Med i gaven var dette settet med djevellue og smekke. Smekken var tenkt å være onesize (prøvde den både på meg selv og min 4 mnd gamle datter, hehe. Luen tror jeg passer på ca 6-8 mnd, kanskje litt senere. Den var for stor til datteren min nå. Fulgte en oppskrift som var 0-3 mnd siden jeg brukte tykkere garn enn det som var oppgitt i oppskriften og ikke fikk heklefastheten til å stemme.


 

Settet er heklet i drops merino extra fine. Luen er heklet med 3mm heklenål, mens til smekken brukte jeg 3,5mm. 3mm er litt tynn til det garnet synes jeg, men det ble i alle fall tett og fint av det.
Oppskriften på luen er fra heftet Babyhæklet/Hekle til babyen av Sys Fredens. Smekken heklet jeg etter inspirasjon fra dette bildet jeg så på Instagram. Der var det også en kant rundt, men den droppet jeg.

No comments:

Post a Comment