Thursday 19 February 2015

Uglelue til nyfødt

Siden jeg hadde en del restegarn igjen etter å ha heklet vognteppe, bestemte jeg meg for å prøve meg på heklet uglelue. Finnes massevis av oppskrifter på nettet, men jeg valgte å følge denne fra bloggen repeatcrafterme.com.

Luen er heklet med dobbelt garn, Dale Babyull, med heklenål nr. 6. Oppskriften sier 5, men tror at garnet jeg brukte var tynnere, selv om jeg la det dobbelt. Målte denne luen mot en annen nyfødt-lue, og størrelsen ser i alle fall riktig ut.


Etter å ha heklet et teppe med gjentagende mønster, var det utrolig artig å hekle denne. Tok meg bare to korte kvelder siden den er såpass liten. Heklet selve luen i går. I dag laget jeg ører og snorer og så heklet jeg øyne og nebb og sydde dem på.


Har fortsatt en del garn igjen, så lurer på å hekle en i en størrelse større, men da med grått øverst og beige nederst. Håper bare jeg har nok garn igjen. Skal forresten sies at dette ikke bare var restegarn, da jeg måtte kjøpe et nøste med oransje for å få et fint nebb ;). Resten av det nøstet får bli votter eller sokker, kanskje begge deler.

No comments:

Post a Comment