Tuesday 6 January 2015

Strikket babylue

Har strikket ferdig et plagg for første gang siden barneskolen (da strikket jeg et par babysokker som ble gitt vekk til min nyfødte tremenning. Husker at jeg var veldig fornøyd, men tipper de ikke ble så fine som jeg husker dem, haha). 

Nå når jeg har tatt opp igjen strikking så smått så har jeg forsøkt meg på en babylue. Fulgte denne oppskriften fra dropsdesign. Har også brukt garnet fra oppskriften: drops baby merino. Siden jeg er nybegynner og strikker ganske stramt, så ble luen litt liten tror jeg, til tross for at jeg la opp til en størrelse større. Skulle nok brukt tykkere pinner. Vurderer å strikke den igjen i rosa om jeg har mer garn til overs når jeg er ferdig med noen andre prosjekter. Da blir det tykkere pinne.

Det skal sies at den utvidet seg litt da jeg vasket den, så mulig den er stor nok til en nyfødt (sammenlignet med en kjøpt lue).

 

 

No comments:

Post a Comment